tisdag 15 oktober 2013

Ledsna småpojkar

God morgon. Har lämnat barnen och sitter nu här och känner mig allmänt ledsen. Inte för min skull utan för mina barn.  Häromdagen så frågade Pontus mig om farmor (han sa hennes namn) har fyllt år. Jag sa att hon snart ska fylla år och då sa han att vi fick ringa henne.

Jag frågade honom om han saknade henne och det gjorde han. Det var längesen jag såg henne sa han. Sen kom frågan: Har hon glömt oss?

Vad ska man svara på en sådan fråga? Jag vet inte fick jag säga för det är ju sanningen.

I går kväll innan jag somnade så tänkte jag på detta och tänkte tillbaka till  min pappa. Hans barnbarn var livet för honom och han visade att han älskade sina barnbarn. Nu finns han inte längre och det kommer ju komma en dag då deras farmor inte hellre längre finns.

Det smärtar mig att barnen ska bli lidande för de är helt oskyldiga. De har inte gjort någonting men ändå så är det dom som straffas.

Intressant?

1 kommentar:

  1. Hej! Jag lämnar en kommentar hos dig för att fråga om du skulle vilja göra mig en liten tjänst som skulle betyda såå mycket för mig!! Jag heter Sanna och är 20 år och bor i en liten stad utanför Stockholm, jag brinner för mode och skönhet (vilket du kan se i min blogg haha) jag deltar nu i Schwarzkopf tävling på facebook där man kan vinna en tävling om Sveriges snyggaste hår! Jag skulle vara evigt tacksam om du ville rösta på mig! Kram!
    https://hairicons2013.com/sv/entry/87/


    / WWW.FASHIONJOINT.SE

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...