fredag 1 november 2013

Banklån och snabblån

Det är så tråkigt väder ute. Jag skulle vilja åka till Spanien nu och bara ligga där på stranden och ha det bra. Dock så saknas det pengar till resan så det går ju inte. Hade jag varit yngre så hade jag säkert tagit mig ett lån bara för att få komma iväg. Jag var inte så förståndigare än så när jag var ung. Nu vet jag att man inte tjänar på att ta dyra lån bara för att få det roligt i två veckor.

Bankerna har dyra räntor och man betalar ju tillbaka en massa pengar utöver den lånade summan. Snacka om att det hade blivit en dyr resa. Nu kan man ju inte alltid låna av bankerna heller, speciellt inte till en resa för 10 000 kr. Det är många banker som inte tar smålån eller snabblån. Det är väl därför som snabblånen har högre avgifter. Det vet att de får utlånat i alla fall.

Jag sparar hellre till min resa själv och har den betald när jag åker.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...