onsdag 25 december 2013

Vår jul med text och bild

Vilken underbar jul vi hade. Dagen började med att Flickorna Stéphanie och Beatrice hade bakat scones och dukar fram till frukost. Det var både gott och mysigt. Sen gick vi och handlade det sista som vi behövde. Jag hade gjort två¨julgrupper dagarna innan som jag skulle ha på min pappas grav och på Fredriks pappas grav. Vi behövde en bukett med för att sätta på Fredriks brors grav.

Jag visste inte om man fick sätta en julgrupp på hans grav för han ligger på något som heter vågen. Buketten vi köpte var i alla fall fin och ljus. Vi åkte runt och lämnade julgrupperna och åkte sedan inom Fredriks mamma på en kopp kaffe.

När vi åkte därifrån så hann vi precis hem för att se Kalle Anka och hans vänner. Det var mysigt att sitta allihop i hörnsoffan. Efter Kalle Anka så var det dags att fixa maten och det hjälptes vi åt med. I år gjorde vi lite annorlunda mot vad vi brukar. Förr så satt de andra och tittade på tecknat medan jag fixade maten i köket och vi åt sedan vid 14:00. Nu gjord vi allt tillsammans och åt vid ca 17:00.

Vi hjältes åt med att plocka undan efter maten för sedan var det dags för julklappsutdelning. Det var en del så det tog sin lilla tid. Barnen blev glada för det dom fick och sedan hade dom fullt upp med att leka och spela spel.

Timmarna gick sedan fort iväg. Maria kom hit på kvällen och hade kakor och bakelser med sig så det var bara att sätta på lite kaffe så vi kunde vika sen :-) Det blev en liten julklappsutdelning när hon kom med till barnens förtjusning.

Det kom två tomtar på besök. Först den ena med barnens farmor och sedan en modern tomte med solglasögon. Denna kom från Skåne och hade åkt hit med en skateboard. Renarna kunde inte åka nu när det inte var någon snö.

Det såg ut som ett bombnedslag med all julklappspapper som låg upprivet på golvet. Vi hade ändå plockat upp en del och kastat i påsar men man hann inte med barnen hahaha...Vi fick städa och sedan lade vi under det sista under granen. André och hans flickvän kommer hit i morgon och då blir det en liten julklappsutdelning då :-)

Det blev en sen kväll i går. Hon var över tolv på natten innan vi gick och lade oss. Jag somnade som en stock men har drömt konstiga drömmar. Man var kanske för trött när man gick och lade sig.

Jag hoppas ni alla har haft en underbar julafton. Stor julkram till er.








Follow En 7 barnsmammas vardagsliv Sjubarnsmamma

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...