onsdag 22 januari 2014

Plastblommor är bra att ha

Jag är uppväxt med vackra blommor då min pappa älskade att sköta om dom. Det var allt från gröna växter till jätefina blommor som stod så vackert i sin kruka. Pappa var mycket duktig med att sköta om blommorna. Jag är inte lika duktig så jag har haft många växter som har dött på grund av för lite vatten eller för mycket vatten. Det spelade ingen roll vad jag gjorde kändes det som för de dog ändå.

Jag ville ju ha blommor i mitt fönster jag med men jag ville ju inte ha några halvvissna blommor där. Det var då jag kom på att jag faktiskt kunde köpa plastblommor. Det finns ju så fina plastblommor nu för tiden som verkligen ser ut som att vara riktiga. Jag köpte några sådana och de är ju så lätta att ha och göra med. Man sätter dom i duschen ibland och duschar av dom, sen är de lika fina igen.

Jag köpte både gröna växter och växter med blomblad på. De var jättefina och jag slapp att tänka på om de behövde vatten eller ej. Äntligen så kunde jag ha blommor utan att ta död på dom. Det är inte riktigt samma sak som att ha riktiga växter som verkligen lever men det är bra att ha om man bara tar död om de riktiga blommorna.

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv Sjubarnsmamma

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...