söndag 6 september 2015

Vad hade du gjort?

Vad hade du gjort om du hade vunnit en miljon kronor? Jag hade betalt alla mina skulder, gett barnen en slant och sedan hade jag köpt en resa till hela familjen. En resa där vi hade kunnat njuta av livet några veckor. Bara rå om varandra och njuta av vit strand och fina köpcenter.

Men jag lär aldrig vinna något för jag spelar aldrig. Inte med riktiga pengar i alla fall. Jag har inte råd att förlora något. Sen att spela med pengar är så osäkert. Tänk om man blir spelberoende?! Det vet man ju aldrig.

Vad hade du gjort om du hade vunnit en miljon kronor? Hade du slutat att arbeta? Varit hemma med barnen? Jag hade nog gjort som nu. Att bara vara hemma och inte göra något är inget för mig så lite jobb hade det blivit i alla fall. Men visst hade det varit skönt och inte vara beroende av pengar, men jag tror ändå inte att man blir lyckligare med dom.

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv Sjubarnsmamma

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...