söndag 12 mars 2017

En pärla i medelhavet

Våren har kommit så smått. Det börjar bli lite varmare i luften nu, men än har vi lite snö på marken. Under hösten och vintern har jag bara längtat bort från denna kyla. Vintern är inte min årstid direkt. Mina drömmar har gått till varmare breddgrader. Kreta hade inte varit helt fel att åka till, eller hur?

Man skulle kanske ta en liten semestertripp till Kreta?! Man kan ju få tag på rätt så bra priser för en resa dit så man skulle kanske passa på? Jag älskar att planera så man ska nog gå in och kika om det finns några bra priser på en resa. Jag läste på en sajt att Kreta är en pärla i medelhavet. Bara den meningen får mig att vilja åka dit ännu mer. Ligga på Kretas sandstrand och bara njuta solens strålar. Ta dagen som den kommer och skapa en massa fina minnen som man kan dela sedan med släkt och vänner. Visst låter det underbart?

Min man har ju varit på Kreta och han säger att det är väldigt fint där. Då han redan har varit där så har han säkert några tips om vart man kan gå någonstans. Jag älskar att uppleva något nytt som jag inte varit med om tidigare. I år har jag och Fredrik varit tillsammans i 12 år och vi har bara rest bort på semester en gång under dessa år. Nu kan vi kanske göra en andra resa tillsammans. Det hade varit mysigt. Ska kanske ta ett snack med mannen min?!

Sist vi var iväg så letade vi efter presenter till barnen som var typiskt för det landet. Det är roligt för det blir personligt då. Man har barnen i tankarna samtidigt som vi ägnar oss åt varandra.

Har ni varit på Kreta? Hur var det? Har ni några tips på vad man kan göra på Kreta? Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...