torsdag 2 april 2009

Stjärnor

Vem kommer inte ihåg Olivia Newton John ? Hon som spelade Sandy Olsson i Grease. Jag gör det och det var en av favoritfilmerna när jag var yngre. Än idag kan jag titta på den. Grease kom ut 1978 och idag är Olivia Newton John 60 år.

Hon har även en karriär som sångerska och har gett ut några skivor. Hon såg alltid så ung o söt ut tyckte jag.

Hon överlevde bröstcancer och blev utblottad. Skild och gift sig igen och fått en dotter. Nu jobbar hon för att få in pengar till bröstcancerforskning.

En aktiv kvinna och lika tjusig än idag!


En annan film som ligger mig varmt om hjärtat är Dirty Dancing med Patrick Swayze. Han kämpar nu bukspottkörtelcancer.

Den 5 Mars kom det ut i nyheterna att han bara har 5v kvar att leva. Läkarna kan inte göra mer utan ska han överleva så måste det ske ett mirakel. Patrick är bara 57 år gammal.

Cancer är rent ut sagt en jäkla sjukdom!


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Den sista stjärnan är nu klar för Stjärnorna på slottet. Det blir Björn Ranelid, Kjell Bergqvist, Tommy Körberg, Siw Malmkvist och Meg Westergren.

Det är rätt så roligt program tycker jag o man lär känna personen/kändisen på ett helt annat sätt. Jag kommer o se det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...