måndag 11 maj 2009

Gåstolen

Kerstin Csiffary på Konumentverket rekomenderar att inte köpa någon gåstol till sitt barn då den kan tippa, fast dom är utrustade med spärrar.

De underkända gåstolarna:

Mini Explore Baby Walker Basic (Barnens hus, Västra Frölunda)
Chicco DJ (Mölndals Barn & Baby)

BabySeat Gunge (Babyproffsen)

BabySeat Standard (Babyproffsen)

Ellos Disney (Ellos)

Graco Walker (Barnvagnscentralen)

Till min älsta son som nu är 15 1/2 år så hade jag en gåstol som var rund nertill. De andra barnen hade jag en som var fyrkantig. Vad skillnaden är egentligen vet jag inte men jag märkte inga fel på som jag har haft iaf. Tack o lov för det!


Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se


2 kommentarer:

  1. Det är inte gåstolen det är fel, det är föräldrarna. Sätt inte barnet i en gåstol i närheten av en trappa om det inte finns en grind eller något i den stilen där. Så enkelt är det.

    SvaraRadera
  2. Go Kväll. Det här med gåstolar har det alltid pratats om tycker jag, att dom ska vara farliga o s v. Har haft en till all mina tre barn och det har ALDRIG hänt nått. Tycker dom är jättebra faktiskt om jag får säga mitt. Men om man lämnar grindar öppna till trappor och sånt så är det ju klart att det är farligt. Det stod nämligen det i tidningen för ett tag sen såg jag,,, Önskar en bra start på veckan. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...