måndag 8 juni 2009

Karusellen har stannat


Allra längst upp i denna karusell sitter 14 karusellåkande människor fast. Vagnen har fastnat där...22 meter ovanför marken. Behöver jag säga att jag hade fått panik om jag hade suttit där? Det hände kl 16 idag o räddningstjänsten är på plats.

"Kanonen" på Liseberg


Kanonen är en explosiv berg- och dalbana. Tåget skjuts ut ur stationen likt en kanonkula och når sin toppfart på två sekunder.
Efter 90 graders stigning sitter man på toppen av en 24 meter hög puckel. Sedan bär det av 90 grader rakt ner.
Rälsens längd är 440 meter.
Åktid: 1 minut och 13 sekunder.
Kapacitet: 930 passagerare i timmen.
Antal tåg: 2.
Antal passagerare per tåg: max 16.
Höjd på loop: 20 meter.
Acceleration: 0-75 km/h på två sekunder.

I den karusellen lär någon aldrig få med mig i. Den saken är klar! Jag har älskat att åka karusell för. Berg o dalbanan var min favorit. Även den som liknade en spindel. Den hade tre vagnar och den snurrade runt samt att hela karusellen snurrade. (förstår någon vad jag menar?)...men på senare år har man blivit rädd för att sidan ska ge vika när man är i luften eller att muttrarna trillar. Nojjig?...JAG???...Nej...hur kan ni tro det?

Virvelvinden är den jag kan åka numera. Barnen åker desto mer o jag står med andan i halsen.

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se


2 kommentarer:

  1. hej vännen. Klart jag kommer i håg dig. vi pratade ju till och med i telefon. Vad kul att du hittade mig. Hur är det ? bor du fortfarande kvar på öland och tillsammans med han som du träffade, och jag ser att du fått fler barn. vet att du fick en pojke med honom. vad blev det sen då. Åh vad kul. Det är ok med mig. som det var förrut blir det aldrig. men jag jobbar och står i och de andra barnen är stora nu. kram från Marie-anne mamma till marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...