söndag 26 juli 2009

Otroligt

Anki Albertsson en känd sångerska från Sverige som numera är en primadonna i nattklubben Lido i Paris.


Jag läste artiklen i Aftonbladet o reagerade på hennes namn. Visst, hon är en känd artist men namnet med det utseendet hade jag sett o hört förr tyckte jag.


Det var just denna (ovan) bilden som jag reagerade emot. Henne hade jag sett förr!

Mina tankar gick tillbaka några år. Närmare bestämt 24 år. Jag var 13 år gammal o dansen låg mig varmt om hjärtat. Några elever från Bjärnum höll i dansträningarna.

Jag o några vänner dansade 7 dagar i veckan. Startade egna dansgrupper. Vi lärde ut danser till barn som de sedan uppträdde med. Vi danslärare uppträdde själv i våra egna uppsatta shower.

Vi åkte runt i Skåne där jag kom i från o vi var även uppbjudna till Stockholm.

Teater o dans var livet o jag o en väninna åkte o tittade på våra vänner när de agerade, dansade o sjöng. Den ena vännen i den gruppen var just Anki Albertsson.

Tiden har gått o hon blev just det vi alla trodde att hon skulle bli. En stor artist. Hon var 4 år äldre än oss o vi tyckte hon var en mycket begåvad tjej. Hennes röst ville vi alla ha. Vi var stolta över att hon var den som sjöng med oss o då var hon bara en helt vanlig tjej.

Det är hon idag med. En helt vanlig tjej som är en primadonna på en natklubb som heter Lido och som ligger i Paris.
Hon minns alla ggr inte mig, men jag minns henne!


Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...