fredag 18 september 2009

Ledig dag!

Jag är hemma idag med de två små. Det är fredag o jag hade möjlighet att vara hemma så jag tog chansen direkt. Jag har hunnit o göra lite nytta hemma med. Disken är tagen o jag har vikt två maskiner tvätt. Nu ska jag snart fixa mig en kopp kaffe tänkte jag.

Helgen kommer att bli lugn. Iaf som det ser ut nu. Det hinner oändra sig iofs...*ler*...Robin ska iaf ha en fotbollsmatch på söndag så den ska vi titta på...OM det inte regnar. Jag står inte där med de små o blir våt o riskerar att de blir sjuka.

I förrgår hämtade jag de små tidigare hos dagmamman. Vi cyklade ner till stan o gick på lunch med sambon. Efter maten så skulle vi cykla hem o Fredrik skulle vidare till affären. Då frågar min 3 åring vart pappa är o jag berättar att han ska jobba. Då får jag frågan från honom: Glömde du pappa?

skratt...nej jag glömde inte pappa men han skulle jobba sa jag.

Barn är roliga med sina kommentarer. Det var som Benjamin för två år sen. Han var 5 år gammal o vi hade tagit med oss husvagnen o skulle campa över helgen. Vi sätter husvagnen på plats o kör sen vidare för att få i oss lite mat. Benjamin tittar på husvagnen när vi kör o utbrister: Vi glömde husvagnen!

Skratt...det var bara att förklara att vi skulle dit igen o än idag har barnen roligt åt den kommentaren.

Nej...nu ska jag ha lite kaffe sen ska jag mysa med barnen o sen göra lite nytta...igen. Ha det gott!


Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...