tisdag 15 september 2009

Patrick Swayze kamp är över

Det första man får läsa när man slår upp datorn är att Patrick Swayze är död. Min första tanke var...NEEEEEEEJ!

Det var väntat iofs men det är lika sorgligt för det. Han kämpade mot sin cancer som han hade i bukspottskörteln o förlorade striden i natt. Han blev bara 57 år gammal.

Denna cancer har många liv på sitt samvete.

När jag var yngre. Jag gick i gymnasiet. Jag o min dåvarande kompis älskade Dirty Dancing. Vi såg på den i stort sett varje helg vi var. Vi kunde texterna utantill. Ja i stort sett hela manuset.

Road House är en annan film som älskade att se. Det var ingen dansfilm men han spelade så bra i den. Ghost är en annan som låg mig varmt om hjärtat. Nu får han vandra vidare på allvar.

R.I.P Älskade Patrick. Må änglarna sjunga för dig!



Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

2 kommentarer:

  1. Som du sa - det var väntat men ändå är det sorgligt.
    Här är det inte bara jag som har älskar hans filmer utan även barnen. Vet inte hur många gånger de sett Dirty Dancing.

    Men jag gillar honom skarpt i serien Nord och Syd också. Eller filmen Point Break... Finns lite att se och mysa till. :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja Nord o Syd var den första film/serie jag såg honom i o jag blev fast direkt. Enormt duktig på att skådespela och inte o prata om att kunna dansa! Otrolig!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...