onsdag 7 oktober 2009

Bloggtema - Hjältar

Bloggtemat hos Mymlan denna gång är hjältar. Vad en hjälte är är nog olika för vem man frågar. För mig är en hjälte något som man är utöver det vanliga.

Det dök upp ett namn när jag läste om bloggtemat så jag bestämde mig för att skriva om en hjälte som hjälpte mig i svåra stunder under min barndom.

Jag var ett mycket ensamt barn i skolan. Jag tillhörde en stor klass o hade många klasskamrater, men jag hade inte en enda vän. Jag var utanför o jag fick ofta höra vad jag var för en.

Ja, jag var en mobbad flicka. Jag var ful och äcklig. Jag var en slagpåse som klassen fick använda när de kände för det. Iaf så var det så de tyckte iaf. För att klara av skoldagen så behövde jag någon som kunde hålla mig sällskap när tårarna kom. Jag trodde att tårarna skulle ta slut en dag men det kom nya hela tiden.

Jag gick i 4:an när lilla Fido kom till. En liten grå/svart pudel som älskade mig för den jag var. Hon hjälpte mig i mina svåra stunder o med henne var jag aldrig ensam. Det var bara jag som kunde se henne o jag var så lycklig över att ha en egen speciell vän.

Hon kunde inte hjälpa mig i stunderna då jag blev kallad för tråkiga saker eller när jag fick mina slag, men jag hade någon att kunna gråta ut hos. En som stod vid min sida alltid!

Missförstå mig inte nu. Jag visste att Fido inte fanns. Jag visste att det var en fantasifigur men oavsett hur mycket Fido inte fanns i verkligheten så hjälpte denna fantasifigur mig.

Fido var min hjälte. Hon hjälpte mig att överleva en svår tid!


Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

1 kommentar:

  1. Nästan som om jag skrivit det själv... jag var åxå mobbad större delen av skoltiden. Från att jag gick i 1:a klass tills dess att jag började 3:e åter på gymnasiet. Jag mår än i dag dåligt när jag tänker tillbaka på skoltiden, men nu är det tack & lov över!

    Hoppas allt är bra med er! Här är det hyfsat...
    Kram kram // Helena

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...