fredag 2 oktober 2009

Shoppingrunda

Jag undrar hur många mil jag har gått idag. In i den ena affären o ut i nästa. Jag hade en sambo o 6 barn i släptåg. Vi letade skor o vi fann några stycken. Ju fler skor vi fann ju mindre pengar fick jag i min plånbok. Nu är de rustade iaf för höst o vinter!

Vi åt på Mc Donald. Hatar det stället där vi åt. För 4 år sen lurade dom mig på 300 kr.Denna gången skulle de lura mig på maten. Jag betalade maten o som vanligt var ju allt inte klart så vi fick hälften.

Jag delade ut den mat som hade kommit men sa till barnen att vänta att äta. Jag o min dotter gick fram o skulle hämta vår mat som var kvar att delas ut samt en happy meal till min tvillingdotter.

När vi kom fram så fanns det ingen mat. Den mat vi skulle ha hade hennes kollegor tagit sa hon så vi kunde välja någon annan mat. Ett annat meal. Jag sa att då får vi ju vänta då för vi vill ju ha den maten vi har beställt.

Däremot sa jag att jag kunde ta den ena pommesen som saknades till det ena stora mealet. Det hade vi fått sa hon. Jag sa att vi inte hade fått det o ville hon så kunde hon följa med till bordet o se efter själv. Hon valde att bara ge mig min pommes.

Vi går o sätter oss o väntar in maten. Går tillbaka o får maten o då säger hon att vi har fått allt. Vi går o sätter oss. Ser då att min tvillingflicka har fått allt utom sin pommes så jag skickar min 12 åring. Hon fr ingen pommes för hon i kassan säger att vi redan har fått den.

Jag går dit med bestämda steg o säger att jag vill gärna ha den pommes som tillhör min dotters happy meal. Den hade vi redan fått sa hon. Vi hade fått en innan sa hon. Ja det hade vi men den tillhörde ju min tvillingpojkes happy meal.

Hon går o hämtar pommes o säger med ett falskt leende att vi redan hade fått vår pommes. Jag informerade henne att det stod på vårt kvitto att vi skulle ha två happy meal o i den tillhör det en pommes. Då säger tjejen till mig att jag inte behöver bli sur.

SUR!?

Jag var grundligt irriterad! Hennes sätt att prata o hennes sätt att ta emot kunderna störde mig. Hon gör misstag o glömmer hälften av maten o sen säger hon så som hon gjorde o fick en annan att känna sig precis som att man skulle lura henne på pommes.

Hallå! Pommes? Skulle man lura personalen på Mc Donald så hade det inte varit på pommes iaf!

Visst...jag kanske var småsur i mitt prat men det var för hennes bemötande från allra första början.

Ja ja...vi fick vår mat o om det nu blir fler ggr som vi äter där så ska jag vänta framme vid disken med den mat jag har fått på resterande mat!

Idol på tv ikväll. Det är verkligen ett tufft startfält i år. Camilla är bra men jag tycker att hon har fått sin chans. Nu har hon fått en chans till o jag hoppas verkligen inte att hon förstör fler låtar nu! Tove är bara så kanonbra! Carolina är enorm o Reza! Ja hon fick mig att rysa idag. Hon är otrolig!

Har du någon favorit i Idol?

Nu ska jag göra mig i ordning för sängen tror jag. Är trött o det blir ingen sovmorgon för mig i morgon. Barnen lär vakna som de brukar...tidigt med andra ord!

Ha en fin fortsatt fin kväll!



Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

1 kommentar:

  1. Jag vill åxå shoppa, men just den här månaden säger min plånbok nej...

    Vilket trist bemötande ni fick på McDonalds! Även om det är stressigt så ska man ju bli bemött på ett bra sätt av personalen. Man skulle ju inte börja bråka om pommes i fall man redan fått det...
    Dålig stil av McDonalds!
    // Helena

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...