tisdag 29 december 2009

Pedofiler och mördare

Jag var på City Gross i går o fann en inbunden bok för 39 kr. Snacka om fynd. Den verkade så bra o när jag började läsa den så var jag fast direkt.

Farväl älskade Holly heter den. Det handlar om familjen Wells. De grillar i trädgården en söndag med goda vänner. En stund senare så märker de att deras 10 åriga dotter inte är i huset. Dottern hade en kompis hos sig och hon var oxå borta.

De letar o letar men finner inte flickorna. Polisen blir inkopplad och sökningen tar fart.

Man får följa deras resa i förtvivlande försök med att hitta sin dotter. De finner henne och hennes vän men tyvärr inte i livet.

Jag har inte kommit så långt i boken. Jag är där de försöker finna flickorna. När man läser bak på boken om handlingen så är det en pedofil som är den skyldige till brottet.

Den är gripande och man blir själv så förtvivlad över att det finns pedofiler och mördare i våra samhällen.

Det finns inte tillräckligt med straff för sådana människor. En man i Norduppland fick sitt straff sänkt. Han dömdes för grovt sexuellt utnyttjande och tvång mot barn i hela landet, via Internet. Svea Hovrätt sänkte hans straff.

Ofattbart!

En man i Jönköping som förgrep sig på barn i förskolan var inte allvarligt psykiskt störd. Jag vet inte vad som skulle vara bäst. Att han var det eller ej. Att inte vara psykisk stört o göra en sådan handling är sjukt. Mer sjukt än att vara psykisk sjuk.

I Kalmar har det blivit känt att en pedofil bor nära ett av ortens dagis. Så länge inget hänt kan polisen inte göra något.

Nej det är väl så sant, men hade jag haft barn på det dagiset så hade jag tagit bort dom därifrån illa kvickt. Att bara veta att det finns en pedofil boendes så nära dagiset hade fått mig mycket illa berörd.

Nej! Jag har inte mycket till övers för den typen av människor!

Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...