måndag 4 januari 2010

Mord och åter mord

14 års fängelse för mord? Är det rimligt? Frågan är vad som är rimligt egentligen. Frida kommer aldrig tillbaka och hennes barn har för alltid förlorat sin mamma. De fick livstid. Det borde varit mördaren, Fridas exman som skulle fått det i stället.

Jag kan inte förstå hur man kan ta sig rätten att ta någon annans liv. Vad rör sig i huvuet på en sådan människa? Han har erkänt att han dödade Frida med uppsåt. Efter mordet så lekte han med sin son.

Helt otroligt.

Mina tankar går till Fridas familj.

På den 18-åriga kvinnan har de ännu inte hittat någon förövare till. Polisen har hållt 75 förhör men inget nytt har framkommit. En man är iofs anhållen för inblandning i mordet men vart det hela leder vet man inte än. Iaf så är det så jag uppfattar det hela.

Från mord till något annat mord. Morden i midsomer går snart mot sitt slut för skådespelaren John Nettles som spelar Tom Barnaby. Han har spelat rollen i 13 år. 80 avsnitt o över 200 mord senare tycker han att det är dags att lämna över.

- Jag ville inte bli den äldsta tv-deckaren i historien, säger han.

Jag älskar morden i midsomer men byter dom ut skådespelaren Tom Barnaby så kommer jag nog inte fortsätta att titta. Man är en vanemänniska och har nog lite svårt att se någon annan i en sådan roll. Man jämför o sen retar man sig bara...tror jag.

Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...