söndag 17 januari 2010

Solning ger cancer

Att lägga sig under locket på ett solarium kan bidra till cancer. Det vet alla o jag förstår inte varför folk chansar so spelar på sitt liv på det sättet.

Jag har själv solat solarium men när jag läste om Sabina och hennes kamp så slutade jag med det. Solning kan ge cancer. Det är bara så.

Jag förstår ännu mindre dom ställen som har solarium till erbjudande till andra människor att dom har det kvar.

Citat: Strålsäkerhetsmyndigheten uppmanar kommuner att inte erbjuda solarier på sportanläggningar och simhallar då de klassas som cancerframkallande, men Laholm tänker fortsätta med detta.

Varför? Finns det inte så har man ingen möjlighet att utsätta sig för strålarna. Betyder pengarna mer än liv?

Visst ligger det största ansvaret på den som lägger sig under locket. Helt klart men jag kan ändå inte förstå att de erbjuder solning i solarier när de vet att det är farligt.

Kuriren - Dalarnas Tidningar - - Dagens Samhälle - MyNewsdesk (pressmeddelande)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...