måndag 19 juli 2010

Ansvar

Jag har ett stort ansvar som bloggare då det är jag som skriver ut de valda meningarna. Meningar som kan missuppfattas av andra. Meningar som kan tolkas på olika sätt. Ligger det på mitt ansvar på hur en annan tolkar det dom läser?

Ja det kanske jag har, men  hur ska jag som bloggare kunna få alla mina läsare att tänka som jag?

Om en läsare får för sig att det jag skriver rör andra på ett negativt sätt fast det är mina tankar och funderingar kring ett ämne, sak eller något annat som rör livet i allmänhet, så ligger det alltså på mitt ansvar.

I mitt huvud får jag en bild. Du som läsare får din bild. Av en o samma historia så finns det helt plötsligt olika historier och bilder av en o samma grund.

Jag kan inte få andra att tänka som jag då vi alla har upplevt olika saker på olika sätt. Positivt som negativt. Ligger det på mitt ansvar som bloggare att få andra att förstå helt o hållet vad jag menar då måste det ligga i läsarens ansvar att inte misstolka och tro att det måste vara så som de tror.

Jag använder fortfarande min blogg till att ventilera i så jag är inte ute för att hacka på någon!

Vill du rösta på min blogg? Tryck på knappen undertill.

BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarnaFollow En 7 barnsmammas vardagsliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...