tisdag 17 augusti 2010

könsdiskriminering

ojojoj. Jag är trött. Har jobbat och tvättar nu för fullt. Fredrik är på övning o jag har planerat att se på säsongens sista allsång på skansen. Nästa säsong så blir det nog utan Anders Lundin. Jag är en av dom som tycker att det blev sämre sedan han tog över. In med en folkkär artist i stället som vet vad underhållning är tycker jag.


Måns Zelmerlöw vill ju bli den som tar över. Han är en duktig artist men jag tror inte att han är rätt person för det iaf. Enligt nyheterna så ska Måns ha sagt att han har blivit tillfrågad och tv slår tillbaka med att det inte är sant. Petra Mede är oxå en intressant person för uppdraget. Jag tycker hon är duktig men jag tror det blir lite för mycket med henne om jag ska vara ärlig.

Ja ja. Vi får väl se hur det blir. Jag ska iaf titta på kvällens avsnitt.

Jag har jobbat som sagt. Det är inte så ofta men det händer att man blir utsatt för könsdiskriminering på jobbet. Inte av de andra som arbetar där men utav kunder.

Jag jobbar i cykelverkstaden. Det vill säga att jag lagar / meckar med cyklar. Jag lagar punkteringar, växlar och bromsar bl.a.

Idag stod jag vid kassan när det kommer in en kund. Jag frågar om jag kunde hjälpa honom men han skulle prata med Fredrik sa han. Fredrik kommer och de går ut. Då handlade det om att han hade punktering på sitt däck. Det var han tvungen att prata med Fredrik om. Det kunde han inte upplysa mig om.

Vem tror han skulle ta o göra jobbet? Förmodligen Fredrik. För att han är kille. Jag som är tjej står bakom kassan och ser trevlig ut.

Men! Där bedrog han sig. Det var jag som fixade hans punktering!

Det är ibland som kunderna hellre väntar i kön på att få prata med Fredrik o komma med vad de behöver för hjälp. Sen när det blir deras tur så är det sådant som jag hade kunnat hjälpt dom med. I stället så har jag fått stå bredvid Fredrik o sett honom jobba på som bara den för att kön bara växer.

Lite smått irriterande ibland faktiskt!

Är det verkligen så att folk fortfarande tror att kvinnor inte kan lika mycket som männen? Vilket årtionde lever vi på egentligen?

Nu ska jag göra mer nytta. Ha en fin kväll!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Intressant?

Smickra mig ;-)  Flattr this

Tycker du om min blogg? Lägg gärna till den i bloglovin eller i följaren till höger ;-)

1 kommentar:

  1. Hej Du har en fin blogg! Tänkte passa på att meddela att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust.
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...