måndag 2 augusti 2010

Nedskräpning

Tänk om man hade vunnit högsta vinsten på lotto? Hade man blivit lycklig då?

Nej jag tror inte det. Jo lycklig och glad för stunden och man hade säkert börjat att planera för framtiden, men jag tror inte pengar gör människan lycklig. Man måste ha så mycket mer än papperslapparna. Visst. Pengar underlättar men någon större lycka är det nog inte.

Lycka för mig är när jag ser mina friska barns varma leende och när jag hör deras klingande skratt.

När jag gick hem från jobbet med barnen så såg vi en bil köra ifrån sin parkeringsplats. Om det var de som satt i bilen eller om det var från en annan bil vet jag inte men det finns dom som slänger sopor så här.


Jag undrar om de gör så hemma med? Slänger det dom har i händerna precis där de står och låter andra få städa upp efter dom?!

Väntar in Fredrik. Det är snart dags för att jobba några timmar till.

Tycker du om min blogg? Lägg gärna till den i bloglovin eller i följaren till höger ;-)

1 kommentar:

  1. Kan inget annat än att hålla med dig.

    Pengar gör en inte lycklig men underlättar. Pengar är också ett ämne som man lätt kan bråka om... tyvärr.

    Väntar med spänning på min vävande prins i glaset ;-). En fin present från min dotter.

    Önskar en underbar kväll och kommande morgon och hoppas det bjuder på trevligheter :-).


    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...