tisdag 3 augusti 2010

Vad gör du på din semester?

Man har semester och det regnar. Vad gör man? Jo man går på stan på en shoppingrunda.

Nej det låter inte som jag. är jag på semester så vill jag ta det lugnt o njuta av tillvaron. Jag vill inte slå mig fram i butikerna som man ser många gör här i Borgholm.

Är jag på semester o det regnar då blir jag hemma på min plats o läser en bra bok eller ser en bra film. Skulle jag gå på en shoppingtur i regnet så slutar det bara med att jag har hem en massa onödoga saker som jag förmodligen inte hade köpt i vanliga fall.

Alla är vi olika. Tack o lov. Vad brukar du göra på din regniga semester?

Snart är sommaren slut och det är snart skoldags. Min näst äldsta son Robin ska början högstadiet. Det är inte klokt. Det var inte så längesedan han började tvåan. Det gjorde han för fem år sedan. Då vi flyttade hit till Borgholm. Min dotter ska börja 6:an o hon började ettan här.

Twinsen går upp till andra klass och nästa år ska Hampus börja i 5:års gruppen. André, min äldsta son ska bli 17 år i December. 17 år!!! Vart har de andra 16 åren tagit vägen??? Är det klokt? Kan inte någon stanna tiden? Den går rent för fort. Tycker den går fortare för vart år som går!

Ibland när det regnar (som idag) så brukar barnen fråga mig om inte jag ska ta körkort. Jag har ju inte det. Många tycker att bilen är en frihet. Hade de inte haft bil så hade de varit fast tycker många. Jag tycker precis tvärtom.

Jag älskar att gå. Älskar att planera, fixa o dona. Alla resor med buss o tåg är som äventyr för de små barnen och det är smidigt sätt att åka på. Tycker jag iaf. Jag känner mig fri ärligt talat utan körkort. Jag är rädd att allt det försvinner om man skaffar körkort. Man tar bilen i stället för att gå. Det är enklast så mm mm.

Jag var på väg att ta körkort för 15 år sedan men slutade innan jag ens tog körlektioner. Jag "tappade" (thorax) min ena lunga och fick gå på starka mediciner så jag fick inte köra bil då. Sen rann det ut  sanden. Jag var i samma veva ensamstående med min äldsta son och jag prioriterade pengarna till annat då (till sonen).

Sen tänkte jag ta igen för 3 år sedan, men då samma år så lade bilskolan ner här i Borgholm. Året därpå tänkte jag ta i Kalmar men var gång jag skulle åka in så var det något som gjorde att jag fick förhinder. Första gången blev jag sjuk. Andra gången min son. Tredje gången var min sambo sjuk. Sen struntade jag i det.

Det finns en mening med allt som händer. Om jag skaffar körkort i framtiden vet jag inte. Det är inget jag saknar iaf. Skulle jag skaffa i framtiden så är det förmodligen för att jag bor långt ut i skogen där det inte finns någon bussförbindelser till civilisationen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...