lördag 21 augusti 2010

Stenas till döds

Känner mig lite låg idag. Hade smått ångest i går och det är inte så konstigt egentligen.Som min sambo sa till mig så har det varit fullt upp hela sommaren och nu börjar man slappna av o då släpper all spänning i kroppen som man haft under sommaren.

Sen ska stora sonen börja i gymnasiet. Man har varit orolig om det inte skulle gå bra hela vägen. Man är ju inte mer än en mamma och alla mammor är väl oroliga över sina barn när de ska börja gå sin egen väg.

Hur som helst, så är jag trött idag o känner mig lite halvdant så jag ska inte göra någonting idag mer än att rå om mig själv o barnen. Fredrik jobbar.

Robin är på tematräning. Den sista för detta året. Strul i morse. Jag sa till honom i går att han skulle ta fram alla sina saker som han skulle ha med sig. Han hade det samlat sa han. Ändå fick vi leta i morse. Ja. Så kan det gå. Han kom i väg iaf med sina saker efter en stund letande.

Stéphanie ska snart iväg till en kompis så det blir jag o tvillingarna + de två små. Hampus har fortfarande smått feber. Hoppas att det bara är 3 dagars febern.

Jag läste i aftonbladet att en pappa förmodligen ströp sin 2-åriga dotter. Hur kan man göra det? Jag kan inte ens försöka förstå vad han tänkte eller hur han överhuvudtaget kunde göra en sådan sak. Flickan var bara två år. Vad kan hon ha gjort som skulle få mannen att göra en sådan sak? Jag förstår det inte.

Har ni läst om Sakineh? Ja det måste ni ha gjort. Iaf sett hennes namn. Det finns överallt idag. Hon är 43 år gammal o ska stenas till döds. Varför? Jo hon har redan tagit sitt straff. Det var 99 piskrapp men det var tydligen inte tillräckligt utan nu ska hon stenas till döds.

Stenas till döds! Det är inte klokt att det ens får ha en sådan metod. Hon har fått leva som slav och nu ska hon dö på ett sätt som jag inte finner ord för.

Det finns protestlistor som man kan skriva under. Snälla skriv under. Jag har gjort det och ber nu alla andra att göra likadant. Kanske kan våra namn ändra så att hon slipper gå en sådan död till mötes.

SKRIV PÅ HÄR

När du kommer in på sidan så skrolla ner. Under artikeln finns formuläret som du ska skriva ditt namn på.

Funkar det inte där så TESTA HÄR.

aftonbladet - aftonbladet - aftonbladet


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Intressant?

Smickra mig ;-)  Flattr this

Tycker du om min blogg? Lägg gärna till den i bloglovin eller i följaren till höger ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...