onsdag 8 september 2010

Ett ufo på banken

Har sett på Idol och sedan på efterlyst. Jag funderade på att lägga mig tills Hell´s Kitchen började.Så nu sitter jag här och får nästan ha tändstickor som håller ögonen öppna. Varför inte lägga sig då tänker säkert många. Ja det kan man ju fråga sig.

Jag var på banken idag och skulle beställa ett nytt kort till min son. Han hade glömt att aktivera kortet innan han använde det så bankomaten tog hans kort. Han som sitter i vår bank är lite snäsig av sig. Detta var ju 3:dje gången som han fick ett nytt kort sa han.

Ja första gången så skulle det aktiveras men det blev strul med det. Vad som hände vet jag inte men de skickade ut ett nytt kort till honom. Andra gången så hade sonen tappat sin plånbok så han ringde mig o frågade om jag kunde spärra kortet så ingen kunde ta ut pengar från hans konto. Sen fick han alltså ett nytt som han glömde bort att aktivera.

Nu stod herr viktig och tyckte att sonen själv kunde komma in och aktivera kortet för kortet är personligt sa han. Jag försökte på mitt charmiga sätt förklara för honom att sonen inte kan det själv då han inte kommer till en bank.

Då frågar den nördige bankmannen vad sonen skulle med ett maestro kort till då. Jag försökte förklara för honom att sonen behöver det när han ska handla i olika butiker. Jag frågade honom när banken hade öppet. Om den var öppen på kvällarna o det var den ju. EN DAG I VECKAN!!!

Något irriterad frågade jag bankmannen om sonen skulle vänta en hel vecka tills han kunde handla hem det han behövde. Han fortsatte att gnälla och sa att kortet är personligt o jag svarade att jag är sonens förmyndare och har tillgång till hans konto. Jag står oxå med på kontot.

Han skickade efter ett nytt kort och kortet kunde aktiveras när det kom. Innan jag gick så tänkte jag fråga honom om de handlade mer än en dag i veckan på hans planet för tydligen så gör inte ungdomar göra det.

Han har rätt. Visst är kortet personlig men han har ingen rätt att ifrågasätta någonting utan hans jobb är att bara beställa hem ett kort till min son då han är berättigad till det!

Efter den turen så gick jag hem. Min arbetsdag var över. Väl hemma så gjorde jag inte så mycket mer faktiskt. Fast jag borde nog ha gjort det, men det är en annan sak.

Fick ett mail idag där det stod att jag kunde lotta ut en ansiktskräm från Karin Herzog.
Den tävlingen kommer förmodligen att läggas ut på fredag. Håll ögonen öppna och var med :-D

NU ska jag natta min kudde. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Smickra mig ;-)  Flattr this

Tycker du om min blogg? Lägg gärna till den i bloglovin eller i följaren till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...