fredag 15 oktober 2010

Bodström får sin lön trots avhopp

Man slutar sitt arbete självmant och då brukar det bli så att man blir utan lön. Iaf om man är en helt vanlig Svensson person, men inte om man heter Thomas Bodström. Det är iofs under förutsättningarna att han inte tjänar in på något annat.

Är det rätt eller fel?

Jag tycker att det är fel. Han har själv valt att avgå. Det var hans eget beslut. Vi vanliga människor som inte ens har hälften av hans inkomst får inte den möjligheten. Inte ens om man är tvingad att avgå som vid tex konkurs o liknande.

Han kan leva gott nu i USA med sin familj! Det positiva i det hela är iofs att hans barn får mer tid med sin pappa. Det unnar jag dom för det har väl inte blivit mycket av den varan tidigare. Jag vet inte utan jag spekulerar mest o tänker logiskt.

Enligt DN så har Sahlin lovat han en ny roll i inom partiet så han går ju inte helt lottlös iaf. Vissa är födda med guld i byxorna.

Alla har rätt att vara pappaledig. Oavsett om man är politiker eller ej, men han hade kunnat planera det bättre. I den positionen han besatt i så är det lite oansvarligt att ta pappaledigt precis efter ett val. Men men. Det är bara min åsikt o kanske är jag ensam om den. Jag vet inte. Tycker iaf att han kunde planerat det bättre.

Läs mer i svd - gp - Expressen - Aftonbladet - Politikerbloggen.se (blogg) - Svenska YLE

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Intressant?

Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...