söndag 14 november 2010

Jag är illa ute!

Hjärnan krymper om man sover för lite. Jag undrar hur stor hjärna jag har egentligen då? Eller hur liten rättare sagt ;-) Jag har sömnsvårigheter ibland. Svårt för att somna och när jag väl gör det så vaknar jag flera ggr.

Det finns flera tips om man har sömnsvårigheter. En banan är ett tips. Jag brukar äta banan men det har inte hjälpt mig. Men aftonbladet skriver att det är bra. Sen ska man sova för att vara frisk. Jag är frisk men sover inte så bra alltid. Jag får det inte att hänga i hop.

Vad gör jag för fel? ;-)

Sen kan otäcka drömmar ge hjärnskador. Jag är verkligen illa ute.

Jag har en förkrymt hjärna med skador och det hjälper inte att jag är frisk och äter banan.

Tror jag går o lägger mig nu ;-) God natt o sov gott!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

4 kommentarer:

  1. HUr många timmar får du ihop sammanlagt en natt?
    Själv sover jag gärna med Tvn på om jag har orolig sömn, bästa sömnmedlet :)
    Banan är ganska bra faktiskt, tog en i går kväll :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det är olika. När jag har sömnsvårigheter så sover jag mellan 3-6 timmar. Tre timmar sammanhängande o sen vaknar jag mellan varven.

    Sover jag hela natten så är det ca 6 timmar.
    Ska testa banan innan sänggående ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag ligger också illa till! Jag har det senaste upplevt mig själv som lite "korkad" och nu kanske jag vet varför då.

    Jag kan vara glad om jag får 5 timmars sömn per natt. För att må bra behöver jag 8 timmars sömn. Under lilltösens första åt sov jag 4-5 timmar per natt max och bara en timme i stöten.

    Banan kanske kan vara idé att testa...är dock ingen bananälskare! :-S Det är mnycket godare med kaffe och choklad ju....

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om banan men är inte så förtjust i choklad, men kaffe går alltid ner ;-) Ska kanske testa banan med kaffe då? ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...