fredag 25 februari 2011

Dag 22 – Det här upprör mig

Dagens tema är inte lätt att skriva om för det finns så oerhört mycket som upprör mig när jag väl tänker efter. Ska jag börja på den personliga planen så kan jag berätta att det så upprör mig mest är några av barnen pappor som inte bryr sig om sina barn. De tycker synd om sig själva och väntar på att barnen ska höra av sig. Visst skulle dom kunna göra det men ansvaret ligger väl ändå på pappans ansvar? Det tycker jag iaf. Nej det är mest en ursäkt de gömmer sig bakom. Sen finns de pappor som på annat sätt upprör mig men det är av andra skäl. Jag vill inte gå in på varför för det handlar inte helt om mig och jag vill inte prata över barns huvud.

Jag har syskon som upprör mig. De sitter och kallar pappa för pappa men det är bara till ordet för var finns dom? De hör inte av sig till honom och de hälsar inte på. De pratar om att de har pappa och att de tycker och älskar honom så mycket. De saknar honom men var f*n är dom då?

Ursäkta mitt dåliga uppförande, men det som är skrivet ovanför är upprörande. Det är bara så. Jag är däremot en positiv person ändå och tror att det finns en mening med allt som händer och jag tror på karma. Det som du gör mot någon händer dig själv så småningom.
Som man bäddar får man ligga.

Ska jag ta upp något annat som inte är om mig personligen så kan jag tala om att jag blir rätt så upprörd av alla falska människor och av alla sjuka människor som begår mord och utsätter barn sexuellt. Det sistnämnda är något som jag aldrig kommer att förstå eller vilja förstå. De människor som utsätter barn för något. Det behöver inte vara sexuellt utan övergrepp över lag har jag inte mycket till övers för. Det är bara så. Jag har rätt så starka åsikter om dessa människor som jag inte ens vill kalla för människor. De är mycket sämre än djur! Speciellt pedofiler!!!

Orättvisor är något jag kan bli upprörd över. Det finns doms om har i överflöd och som bara håvar in ännu mer. De kan gå över lik för att få det dom vill ha och de stackarna som verkligen skulle behöva det får se på i stället. Hemskt!

Nu låter det som att jag alltid går och är upprörd men så ser ju inte sanningen ut. Visst kan jag bli upprörd över det men inte alltid och jag försöker som sagt se det positiva i det hela. Man måste det för att inte gå under. Så är det bara.

Ha en fin kväll!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

2 kommentarer:

  1. Ja jag kan egentligen bara instämma. Pedofiler eller såna som gör barn illa på olika sätt är avskyvärda människor, men nånting måste ha blivit fel nånstans på vägen dit. Jag tror inte enbart det kan ha biologiska orsaker utan nåt i deras liv måste ju ha hänt eller inte hänt eftersom de handlar så som de gör. Nåt som gör att de inte förstår bättre. Hoppas jag alla fall, för ren elakhet medvetet är ju ännu hemskare... men det finns väl det med... Vet inte varför jag snurrar in mig i det här.... det räcker med att tycka att det är avskyvärt helt enkelt.
    Kram på dej.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon, håller med dig från början till slut.
    Du verkar ju ta hand om din pappa så mycket så dina syskon tänker väl att de räcker väl, men jag är likadan ja. Jag försöker hälsa på pappa så ofta de går, mamma bor på demensboende så dit åker jag också. Min pappa har de ensamt och jobbigt och se sin fru börja glömma bort oss så han blir ledsen ibland. Dementa är ju anhörigas sjukdom.
    Ha en bra lördag vännen! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...