lördag 26 februari 2011

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Ja så är dagens tema.

Man har lärt sig genom åren att lyssna på sig själv. Man har hittat några knep och jag hade tänkt att berätta några knep som jag har för att må bättre. Jag mår alltid som bäst när jag har hela min familj runtomkring mig. Men om man ska bortse från familjen så finns det några andra saker som får mig att må bra.

När jag känner att jag dalar ner då går jag undan och gör något helt för mig själv. Då menar jag inte att jag går till gymmet eller så för det finns det ingen tid till utan jag går undan här hemma. Antingen går jag ner till tvättstugan (där får jag verkligen vara ifred) eller viker jag min tvätt. Helt i min ensamhet. Visst låter det lockande? Eller not! Men är man mamma till sju barn och har en sambo samt djur så hinner man inte med så mycket som bara jag kan göra. Jag njuter av lugnet bland mina klädhögar.

Sen det bästa som finns som får mig att må bra är havet. När våren och sommaren börjar komma så försöker jag ta mig en tur ut i naturen och bara njuta av det vackra som naturen bjuder på. Jag kan sitta vid havet och bara sitta där och njuta i tid och evighet. Helt underbart.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...