måndag 14 mars 2011

Grattis Hampus

Vilken dag! Ja ingen jobbig dag utan en mycket trevlig och kärleksfull dag. Min lille Hampus blir fem år idag. Tänk att det är fem år sedan denna lille pojk kom till världen. Ja liten skulle jag kanske inte skriva för han var inte så liten egentligen. Han vägde hela 4260 gram och var 50 cm lång Han var liten och knubbig. Jag hade graviditetsdiabetes så Hampus (och Pontus) är så kallade sockerbarn. De blir lite större än andra barn där mamman inte hade grav-diabetes. Man ser direkt på dom att mamman har haft det. Han hade flera väck i armarna och en dubbelhaka så att det hette duga…*ler*….men han var så fin! Även han fick sola då värdena låg för högt. Jag är Rh-neg och Hampus Rh-plus.

När klockan var runt 7 på morgonen sa jag till Fredrik att det nog var dags. Jag hade värkar regelbundet. Vi åkte in till Kalmar och vi var där runt 8 draget. När jag precis gick ur bilen så kom det världens dusch. Vattnet gick där och då och det var inte lite kan jag säga. Jag gick och jag fick en värk. Stannade till och andades. Gick några meter och sen fick jag stanna till för nästa värk. När ci kom upp till förlossningsavdelningen så blev vi mötta av en barnmorska. Precis när jag skulle hälsa så fick jag världens värk. I stället för att hälsa på henne så vände jag mig om och stödde mig på väggen och pekade långfingret till henne. Med det menade jag vänta lite. Jag ska bara få värken att gå över ;-)
Sen gick det rätt så fort. Hampus såg dagens första ljus denna dagen för fem år sedan. Klockan var då 11:11. 
Ett stort grattis till dig min älskade son!


Han blev firad ordentligt. Jag och Fredrik förberedde under dagen för hans födelsefirande. Fredrik blåste upp ballonger och jag slog in paket. Ja först var vi nere i stan och fixade dom. Detta är nog första gången som jag är ute i sista minuten men Hampus önskningslista har ändrats hela tiden och jag ville gärna köpa något som han önskade sid.

Av oss fick han tre olika bilar. En ambulans, en polisbil och en brandbil. Samtliga hade tillhörande gubbar. Sen fick han en barn elgitarr. En liten mindre bil fick han med. Han älskar bilar ;-) Här undertill spelar han på den nya gitarren :-)



Dressen som han har på sig på kortet ovanför fick han av farmor. Han fick en cowboyhatt och helikoptergubbar. Här öppnar han för fullt. Lillebror ser efter så att han gör det ordentligt ;-)


Här sitter han i morfars knä. Han var s glad för han fick små gubbar av morfar i födelsedagspresent. Hampus älskar ju bilar och gubbar.

Vi fikade med tårta som farmor hade gjort. Hon hade även bakat bullarna som vi hade.Det var mycket gott och mycket trevligt. Tårtan var jättefin. Hon hade gjort en järnväg som hon satte tåg på med ljus i.


Här fikar vi för fullt

Hampus blåste ut ljusen på tårtan. Han fick hjälp av Pontus (andra kortet)

Vi har som tradition här hemma att den som fyller år får välja middag. Vad Hampus skulle välja hade jag mina aningar om. Han älskar pannkakor och plättor så naturligtvis blev det det. Han ändrade sig sen och sa bara plättor så jag stod här under en timma och fixa till 203 st. Barnen blev nöjda och glada. På vissa kort kan de se sura ut men jag lovar att det var dom inte ;-) Kameran kan verkligen lura verkligheten ibland :-)


Barnen åt och de fick glass till. Idag blev det med smaken av choklad ;-)  Nu leker de för fullt men de ska snart i sängen. Det har varit en lång dag. Efter svärmor och pappa åkte hem så började jag att storstäda vårt kylskåp. Hade allt ute och diskade av allt. Skönt och fått gjort det. I morgon är det frysens tur tänkte jag.

Så såg vår dag ut. Hur har din sett ut?

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...