måndag 14 mars 2011

Lite av varje

Jag älskar ju tävlingar av olika slag. Big Brother är ju en tävling och naturligtvis sitter jag där varje söndag och ser när någon blir bortröstad. Det är ju lite ironiskt för egentligen tycker jag inte om programmen, men på nått sätt så tittar man ändå. Hur som helst så åkte den ut igår som jag verkligen ville skulle åka ut. Varför? Jag tycker hon verkar vara en lat tjej som bara vill ha så mycket som möjligt serverat. Hon sa inte hejdå till sin kille som hon dessutom har förlovat sig med. Men ibland är det lättast att bara springa iväg.

Jag tycker ändå att det har lugnat ner sig lite i Big Brother. Visst har det varit fler skandaler förr?

Jag skulle aldrig har varit med i ett sådant program. Inte ens om jag hade fått betalt. Det måste ju vara fruktansvärt tråkigt att sitta där och inte få se verkligheten?! Tiden måste ju vara fruktansvärt lång.

Expressen skriver att hushållen kommer att få det svårare. Mycket kommer att höjas. Bland annat el, bensin och livsmedel. Just de saker som man inte kan vara utan. Helt otroligt. Jag tycker det är dyrt redan som det är idag.  Elen är ju inte direkt billig idag och definitivt inte livsmedel heller. De flesta basvaror har de höjt och det är inte alltid en krona eller två som de har lagt på. De varor som man måste ha för att klara av att leva är oftast de som är dyrast så det är bara att bita i det sura äpplet och handla vidare men det känns verkligen i plånboken.

Nu ska jag ha en kopp kaffe. Sen börjar dagen här hemma. En av sönerna fyller år idag så en liten uppdatering om det kommer senare. Ha en fin dag!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. Ha ha kollar också på BB när jag kan, lite kul och se hur de går till där :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...