söndag 13 mars 2011

Hämnd ljuva hämnd

Jag bakade bröd igår. Ja ni läste rätt ;-) Jag bakade bröd igår. Det händer ibland att jag är en husmor med ;-) Med det menar jag att jag kan ibland ställa mig och baka. Det händer inte så värst ofta men när det väl händer så är det roligt. Fyra limpor bröd blev det bara men det räcker i två dagar iaf.


Vi har en svart katt. En lösdrivande luffare brukar jag kalla hon för. Eller den lille svarte. Han var ju bara ca 3 veckor när vi fick honom. Han bodde i en lada utan mamma och kunde inte ta hand om sig själv. Vi tig med honom hem. Han var en liten dunboll som försvann i min hand när jag tvättade honom. Det blev ju inget kvar av honom. Han brukade springa efter mig. Han kunde inte ens springa rakt utan han gick som en kräfta och han hade knappt någon balans alls. Men han var så söt. Man undrade då vad det skulle bli av denna lilla parvel.

Det vet jag idag. Han blev en liten knäppgök som är precis överallt ibland. Han är idag ca 5 månader och tung. Vilket inte är så konstigt för han bor nästan hela tiden vid matskålen. Ibland så är det ingen mat i skålen men då sitter han och väntar tills det kommer mat. Sen ibland så är han som en yrvind. Som idag med andra ord. Han sprang från köket och in i vardagsrummet. Upp på fåtöljens ryggstöd och sen ett skutt om mot taket i fönstret. Sen ner och ut i köket bara för att ta en ny sats. Han sprang maraton här. Efteråt så tog han en sträckning.


Efter den tiren så blev han så trött så han lade sig på sin favoritplats. På småbarnens mysiga fåtölj. Ja barnens ska jag kanske inte skriva. Det var deras till han tog över den.


Han är en liten klump men en söt sådan. Han har en härlig personlighet och idag skulle jag inte kunna vara utan denna lille svarte, som egentligen heter Sotis. Jag skulle egentligen vilja kalla honom för Baghera. För han ser ut som honom.

Idag åker stora sonen hem. Sen blir det tomt ett bra tag. Man vänjer sig så fort och när ett barn fattas hemma så märks det direkt. Många säger att jag har ju många barn ändå hemma, men det spelar ingen roll. Är ett barn borta så är det barnet saknat!

Snack om barn. De vet inte var sovmorgon är här. När det är vardag då får man dra upp barnen ur deras sängar. Inte vaknar de av sig själva då inte. Nej då man får nästan hyra en lyftkran ibland för att få upp dom. Men på helgen. Ja då är dom uppe innan sju och pigga som små lärkor. Vart tog sovmorgonen vägen? Men jag får min hämnd ;-) I morgon är det vardag och det är dags för skola. I morgon är det jag som ska vara pigg som en lärka. är jag tillräckligt pigg så ska jag sjunga upp dom och då livar jag att de lär springa upp bara för att jag ska stänga munnen!

Hämnd ljuva hämnd!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...