lördag 19 mars 2011

Månadens utmaning - Spöken, andar och änglar, finns dom?

Ja precis som bannern  här nedanför säger så har fixadiblogg.com månadens utmaning och mars månads utmaning är  Spöken, andar och änglar, finns dom? Jag älskar ju utmaningar så jag är naturligtvis med.




När jag var barn så var jag rädd för spöken. Alla skuggor som fanns runtomkring mig var jag nästan alltid rädd för. Speciellt när mörkret inföll. Kanske berodde det på att man inte såg vad det var alltid. Det man inte ser skrämmer en. När jag blev äldre så förstod jag att dessa skuggor uppkom av ljuset som formade tex busken, trädet eller andra föremål. Det formades som sagt av ljuset i mörkret.

Under min uppväxt, speciellt under tonårstiden så började jag fundera över det här med livet efter Ja det var mina frågor som ung. Nu när jag är äldre så har de frågorna inte blivit så mycket färre ska jag säga. Kanske beror det på att man vet att man bara blir äldre och för varje dag som går ju närmare kommer man svaret på frågorna som man ställt sig. För visst får man veta efter döden om det finns spöken, andra eller änglar?

Nu svamlar jag iväg vilket jag har lätt för att göra när jag skriver. Jag vet inte om det finns spöken, andar eller änglar, jag vet bara att man behöver inte vara död för att vara en ängel. Det finns människor som är i livet som är änglalika. Då menar jag inte till utseendet utan till deras sätt. Godhjärtade människor som gör allt för att hjälpa andra är änglar för mig. Oegoistiska människor som verkligen gör allt för att andra ska ha det bra och försöka hjälpa dom så gott de kan. Det är änglar för mig. De människor som varit så på jorden blir förmodligen även änglar med vita vingar efter jordelivet.

Jag har svårt för att tro att allt bara tar slut bara för att ens kropp är död. Är det detsamma som att det finns spöken och andar så tror jag på dom med i så fall. Jag tror inte livet tar slut för att kroppen dör!

Vad tror du?

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. Samma här,hade mycké Mardrömmar som liten...
    Men nu vet jag att spöken,andar eller änglar finns - Har faktiskt stött på endel -Jo,det ÄR sant!
    Men skriver inget om det ;)

    Bra inlägg,tjejjen /Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...