fredag 22 juli 2011

Avrättningen filmades

En man avrättades i USA i natt. Han mördade sina föräldrar och syster 1993 och fick straffet att avrättas. Men varför sitta så länge innan domen verkställdes? Det förstår inte jag. Man har läst flera gånger där någon har fått domen att avrättas och sedan sitter de i flera år innan domen verkställs. Varför? Det kan inte handla om kostnad för den dömde måste kosta massor med pengar medan den väntar på att bli avrättade. Denna man har suttit i 17 år och vad har han inte kostat USA under den tiden?

Från det ena till det andra. Något som fick mig att må illa var en artikel som jag läste i DN. Att pedofiler använder sig av små barn har man ju förstått men spädbarn? Det får mig att må riktigt illa. Försvarslösa barn som inte kan göra eller säga något. Det måste vara allvarligt fel på de som ger sig på barn överhuvudtaget!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. en tanke med avrättningar.
    om du avrättas direkt kanske du fortfarande är i den delen när du inte bryr dig. för man kan inte bry sig så mkt om man dödar folk.
    men får man sitta inne först och vänta på sitt straff så blir ju straffet värre. man kommer till insikt och får plågas av minnen. Även sjukt plågsamt att veta att "imorgon kanske jag dör"

    på så vis blir ju straffet lite värre.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...