onsdag 24 augusti 2011

Min dotter är allergisk

Vilka fina tider vi har på bussarna här i Borgholm som går till Kalmar. Min dotter hade en tid i Kalmars sjukhus kl 14:00 idag och vi var tvungna att ta bussen från Borgholm kl 10:50 om vi skulle hinna in i tid till klockan två. Det var bara det att bussen var inne i Kalmar redan klockan 11:55 så det blev en två timmars väntan för ett besök som tog 20 minuter. Jippii


Vi slog ihjäl tiden med att gå en liten sväng för att leta upp ett ställe där vi kunde äta, men jag vågade inte gå för långt för jag kanske inte hittade tillbaka. Bättre ta det säkra före det osäkra så vi åt på sjukhuset. Sedan gick vi till barnavdelningen och där spelade vi Fia. Vi vann vars en gång men den tredje gången hann vi inte spela klart så det slutade med oavgjort.

Det visade sig att dottern är allergisk mot gräs och har anlag till Björk och båda typerna av kvalster. Vi har allergier i familjen. Min tvillingpojk är allergisk mot gräs, björk, katt, hund och kvalster. Min äldsta son André är allergisk mot al, björk, gräs och pälsdjur. Själv har jag bara gräs.

Dottern får nässelutslag och sköterskan sa att man inte brukar få utslag av denna sortens allergi utan det täpper till ögon, näsa och hals så hon trodde att det kunde vara någon sorts matallergi med. Det ska oxå testas. Ja ska det vara så ska det ju vara ordentligt. Typiskt.

Min svärmor hämtade de två små och tvillingarna på dagis och skola idag då jag var inne med Stéphanie och nu när jag ringde och sa att vi var hemma så blev vi ditbjudna på mat. Det säger man inte nej till. Så nu sitter jag här så länge och väntar på att Fredrik ska komma hem. Under tiden tar jag en kopp kaffe och njuter av lugnet för en stund. Hoppas er dag har varit bra. Ha en fin kväll!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. Allergier är jobbigt, har de själv sen 23 år tillbaka.
    Hoppas de inte är någe i maten.
    Skönt och få äta middag borta, ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...