fredag 31 augusti 2012

Lawless

Vad är det tänker kanske en del? Jo det är en amerikansk långfilm som har biopremiär den 14 september. Den har en verklighets bakgrund och jag älskar ju sådana filmer. Här får vi följa bröderna Bondurant som både är fräcka och orädda spritlangare. Med tiden blev dom legendariska brottslingar.

Om filmen

Manuset till denna film är skriven av Nick Cave. Han är inte bara manusförfattare utan även kompositör, låtskrivare och författare. Som regissör ser vi John Hillcoat. Han är en australiensk författare och regissör. Båda är alltså från Australien, men filmen är ändå amerikansk. Jag var inne och läste lite om de båda men jag kände inte till dom faktiskt så jag har inget att jämföra med.

Det gäller även skådespelarna. Jag har inte hört talas om dom heller men det kan bara vara positivt. Känner man inte till någon så har man ingen att jämföra med. Vilket kan bli positivt. Filmen är 115 minuter lång så den har nog en hel del att bjuda på tror jag.

Skådespelarna


Läs mer om Lawless!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...