torsdag 8 november 2012

ORAS beröringsfria blandare

ORAS beröringsfria blandare. En sådan har jag önskat mig i evigheter faktiskt. När man har kommit till lite finare ställen som på fina restauranger eller hotell så har det funnits en beröringsfri blandare. Jag har alltid tänkt att det skulle vara så perfekt att ha en sådan hemma.

Har man barn i familjen så kan man ibland råka ut för att ett barn har glömt att stänga av kranen. Det är inget roligt kan jag säga. Det har hänt några gånger att mina barn har lagt något i vasken så handfatet har blivit full med vatten till sist och vad händer då? Jo det blir vatten på golvet.

Det är inget roligt att komma in i badrum där man får simma  i stort sett.

Denna blandare från ORAS har vi just nu uppe på vår toalett och där behöver vi hädanefter inte simma in längre. Barnen tycker den är rolig naturligtvis och jag som mamma tycker den är otroligt praktisk.

Den är inte bara praktisk för att det kommer vatten när man sätter händerna under själva kranen utan det mest praktiska tycker jag är att i förkylnings och magsjuketider att denna kran minskar att bakterierna sprids. Man behöver inte ta på den. Ingen annan behöver få dessa baciller på sina händer när de ska öppna kranen eller stänga kranen. Det blir mindre risk för spridning av baciller.

Jag tycker om blandaren i sin helhet. Designen är stilren och den passar perfekt in i mitt badrum.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...