tisdag 4 december 2012

Ett stort Grattis till världens bästa...

Idag är det en dag som man förr mindes med glädje. Nu vilar det tungt över en i stället. Man blir sorgsen och många tankar drar igång. Idag skulle min pappa fyllt 78 år. Förr gick vi till honom med paket och vi fikade ihop. Vi skrattade och hade det mysigt. Idag får jag gå till graven med en bukett blommor och minnas tillbaka till den tiden då han levde.

Det har snöat en del så det blir att borsta av snö från gravstenen och ta bort lite framför den så man kan se vad som finns där under. Ska gå dit senare idag tänkte jag.

 Det närmar sig jul med. I vanliga fall hade vi firat julafton med pappa. Sett på jultecknat ihop och ätit god mat.

Det är 1 1/2 år sedan pappa gick bort och jag tycker att tiden bara har sprungit iväg. Ändå så känns det som att det var i går det hände. Helt ofattbart är det ibland.

Jag är så glad över att ha en grav att gå till i alla fall. Det känns rofyllt att gå dit och det känns att man är närmare pappa då.



Idag när vi körde till skolan och dagis för att lämna av barn så sa jag att pappa skulle fyllt 78 år idag om han hade levt. 78 år är ingen ålder. Fredriks pappa dog när han var 71 och det är definitivt ingen ålder. Ibland så kan jag tänka att jag har levt halva mitt liv. Jag har 40 år kvar. Men det vet man ju inte. Tur är väl det egentligen men visst är det skrämmande att man kanske bara har några år kvar i livet?

Döden är inget roligt samtalsämne att prata om. Många gånger är det för att man inte vet hur den är, men ibland måste man prata om det fast det skrämmer en. Jag har sagt det tidigare och jag gör det igen. Med tanke på allt ont som finns här i världen så kan det bara bli bättre. Kanske är det helvetet vi är i för närvarande och enbart himmelriket väntar.

Grattis pappa var du nu än är. Ett stort grattis på din födelsedag!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...