tisdag 18 december 2012

Slängd mat kostar 100kr flör 300gram

Idag har jag varit i Skåne. Träffat stora sonen och fått krama om honom lite. Vi åt mat på Shun fa i Eslöv. En kinarestaurang som serverade en mycket god buffé. De hade faktiskt en del att välja mellan och det var mycket fräscht upplagt. Maten var mycket god med. Ska ni äta i Eslöv så kan jag rekommendera denna restaurang.

Det var snyggt och fräscht överallt i deras lokaler faktiskt. Även toaletten var trevlig att gå in på. Det finns inget värre än att gå in på en toalett som inte är så fräsch och som då dessutom tillhör en restaurang.

Men jag måste säga att denna restaurang hade en mycket annorlunda välkomstskylt. Först så bara tittade jag på den och sedan skämtade jag om den. Skrattet kom därefter och sedan förvåningen och funderingarna. Efter ett tag så började man analysera texten och försökte ta reda på vad skylten egentligen ville ha sagt. Kunde de inte ha sagt det lite mer finare. På ett sätt som inte var så otrevlig menar jag.

Efter vi hade ätit där och blivit mycket vänligt bemött så förstod jag rätt så snabbt att den skylten kan inte dagens personal ha skrivit i alla fall och den som skrev det var mycket ironisk eller bara väldigt sur och uppretad. Jag tror dock att den som skrev ville vara lite fyndig och passade på att få med en hel del i en liten text.

När det är Buffé så tar många upp en massa mat som de aldrig äter upp. Restaurangen förlorar ju en hel del mat på bara det sättet. Jag förstår om de är smått sura på att slänga mängder med mat varje dag. Det borde ligga i vårt eget intresse med för den delen att inte slänga mat.

Det där med att barnen inte äter gratis och att de har barnmenyer. Det är den punkten som jag reagerade på. Jag vet att det finns folk som passar på att beställa till sig själv och sedan ge sitt barn mat från sin egen tallrik. Men är det mindre barn som inte äter så mycket. Kanske äter de två skedar sammanlagt. Ska man behöva köpa en barnmeny till dom då? Ja enligt rätten så ska man men hur många gör det?

Jag tycker att de hade räckt att de hade informerat att de även har barnmenyer, men de valde att vara lite sarkastiska vilket ligger lite humor i även det. Men som ägare till en restaurang där man vill ha nöjda kunder så skulle man kan kanske tänka lite annorlunda?! Jag vet inte, men jag hade nog valt att göra det.

Hur som haver så rekommenderar jag ändå denna restaurang för maten var fin fin. Personalen var trevliga och lokalerna rena och fräscha.

Ps: Vi åt upp maten ;-)

Som jag skrev så träffade jag min son idag och fick krama om honom. Det var roligt. Han blev 19 år för några dagar sedan så han har egentligen blivit en man, men i mina ögon kommer han alltid vara min lille pojk. Stackars kille ;-)

Snart är det jul och han firar i Skåne så han fick sina julklappar idag. Samt en födelsedagspresent. Det blev billigare så än att skicka ner det. Roligare att ge honom det personligen med.

Ja vi har haft en fin dag men tiden sprang iväg. Jag kom hem för en timme sedan cirka och ska nu faktiskt ta mig till toaletten och göra mig i ordning till sängen. Det kommer en dag i morgon med och då är det kyrkan som gäller. Min 6-årige son samt tvillingarna går ut i morgon. Det ska bli roligt och få höra dom sjunga i skolan. Det är Hampus första avslutning på en stor skola. Han ser verkligen fram emot det. Han har gått och övat på sången som de ska sjunga :-D

Ni får gärna rösta på mitt bidrag i tävlingen om en presentkod från CDON. Klicka på bilden nedan så har  ni automatiskt röstat på mig. Vill ni läsa min recension så gör ni det här.

Rösta på min recension!
Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...