lördag 5 januari 2013

Annonsera efter mor och farföräldrar

Om du hade varit Zlatan. Vilken utmaning hade du velat ta dig an då? En ung man har tagit en domän med Zlatans namn och ger honom ett X antal utmaningar som Zlatan själv kan välja att ta. De är rätt roliga faktiskt och det var rätt fyndigt av honom att göra så. Jag hoppas att Zlatan ser det roliga i det hela och tar sig an en utmaning. Vill du se listan på vilka utmaningar det finns för Zlatan att välja så klicka in dig på aftonbladet.

Jag läste i en gammal Allers tidning en artikel om en kvinna som annonserade ut och efterfrågade en farmor till sina barn. Det har funnits flera olika artiklar om just detta och det är ju lite intressant. När tvillingarna var nyfödda så varjag medlem på en sajt som hette Vilda Webben. Jag fet inte om den fortfarande finns, men där fick jag kontakt med en äldre kvinna. Vi mailade och fick bra  kontakt faktiskt.

Hon berättade att hon hade barn och barnbarn och att hon även hade bonus barnbarn. Det var barn hon och hennes make hade tagit till sig. Barn som inte hade egen mormor eller farmor att träffa. Hon ville gärna vara en extra stödperson för mig och mina barn vilket hon faktiskt blev.

Vi träffade aldrig i verkliga livet. Det hann vi aldrig för hon var sjuk i KOL och dog ett år senare. Mycket tragiskt faktiskt. Fast jag aldrig träffat henne så kände jag stor sorg den dagen hennes dotter skrev ett mail till mig och berättade att hon hade gått bort. Hon är saknad än idag.

Jag har funderat på det här ibland. Jag har ju barn som inte har någon kontakt med sin farmor och farfar och jag tycker att en relation med den äldre generationen är viktig. Kanske skulle man göra en sådan annons i någon tidning. Skulle det vara fel? Jag tycker inte det faktiskt. Alla kontakter med andra är väl bra om det är gynnsamt för barnet? De har ju mormor och de har de ju alltid haft, men tyvärr ingen farmor (för en del av barnen).

Från och med januari månad så ska det bli ändring på ekonomin. Det ska bli bättre koll på vad affärerna har att erbjuda samt mat som är lättlagad och näringsrik samtidigt. Jag vill förändra min livsstil och försöka få i ordning på mina sockervärden. Jag har försökt att göra det förra året med men nu ska det bli riktigt och ordentligt. Det är inte dumt att leva och äta hälsosamt.

Jag satt här innan och små kikade runt bland resor som var billiga nu efter årets slut. Det är rätt så roligt och se vad som finns och sedan drömma sig bort en stund. Jag satt och kikade på en bra resa med allt inräknat. Boende, mat och dryck för 8 personer. 2 vuxna och 6 barn. Det skulle bli strax över 32000kr. Det är inte så mycket men tillräckligt för mig just nu. Med den summan så skulle vi får ett bra boende på ett fint hotell i Egypten.  Behöver jag säga att jag skulle vilja vinna på Lotto? ;-)

Ikväll kommer Mamma Mia. Jag har sett den otaliga gånger men den är bara så bra! FÖrmodligen så blir det den filmen ikväll tillsammans med en ostbricka. Vad det än blir för film så blir kvällen bra i alla fall för jag är tillsammans med min älskade familj.

Vad ska ni hitta på med då?

Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...