torsdag 24 januari 2013

Cykel är bra att ha!


Idag har det verkligen varit kallt. Det är säkert kallare på andra ställen men idag hade vi i alla fall -13. Jag var nere i stan tidigare och fikade med Fredrik.  Det blev en varm dryck denna gång. Det var skönt att få varma sin frusna kropp.

Jag gick för att hämta Pontus sen på dagis. Jag mötte en cyklist och jag förstår inte hur de vågar cykla nu när det är så mycket snö och is. Jag är nog en fegis för jag hade aldrig vågat.  Det finns i och för sig massor med tillbehör för cyklar nuförtiden. Jag vet då jag själv jobbade i cykelaffären, då kom det några om köpte vinterdäck till sin cykel. De däcken hade dubbar på.

Jag längtar till våren då jag kan ta fram min cykel igen. Det är rätt så skönt att cykla. Man får både motion och frisk luft.  I år ska vi lära Hampus att cykla utan stödhjul. Pontus får vänta lite med att cykla utan stöd.

Jag har alltid velat gjort en cykelsemester. Man tar sin cykel och packning och cyklar iväg till något obestämt ställe. Man får se lite av den sköna natur som vi faktiskt har.  Det hade varit spännande att bara cykla iväg och sedan ta in någonstans eller slänga upp ett tält för övernattning. Sedan för att fortsätta resan till okänt mål.  Vi får väl se om det blir av någon gång.

I år fyller Pontus 5 år. Han har en liten cykel som han fick för tre år sedan. Det är dags att ge honom en modell större. Vi får väl kika nu till våren vad det finns för något. Det finns en hel del att välja mellan. Förr när jag var barn så var det Crescent och Monark som gällde. Men idag finns det så många fler fina märken.

Frågan är om det är lönt att köpa en ny till honom eller om man ska försöka få tag på en bättre begagnad och köpa en ny när han kommer upp i åldern lite.  Är bara cykeln i fint skick så tror inte jag att det är några problem med att köpa en begagnad. 



Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...