fredag 1 februari 2013

Marching Band med And Ive Never Seen Anything Like That


Nytt fräscht sound med en ungdomlig touch. Det är så jag vill beskriva Marching Bands låtar på deras senaste album. De har gett ut en EP som kom ut nu i januari och jag tycker att det är en fräsch fläkt i musikvärlden. Jag gillar den första låten skarpt. Den heter And I´ve never Senne Anything Like That. Jag gillar både soundet, takten och själva låten i sin helhet. Killen som sjunger har en ungdomlig stämma som passar in med låten. Bättre än så kan nog inte denna låt bli.

Vill du se videon med denna låt? Klicka då på låtens titel här efter. And Ive Never Seen Anything Like That

Detta är ju en genre som jag inte i vanliga fall lyssnar på, men denna skulle jag mycket väl kunna sätta igång en förmiddag när jag ska städa till exempel. Gå och nynna med samtidigt som jag tar en dans med dammvippan.




Låtarna på skivan
  1. And Ive Never Seen Anything Like That
  2. But Not Anymore (Ja Ja)
  3. Die In My Arms
  4. Artistic Man, Shaved Handledare
  5. Breaking Is Fun

Marching Band är ett indie popband som har sitt säte i Göteborg, Sverige och Tyskland. Bandet består av duon Jacob Lind och Erik Sunbring. Detta lilla album kom ut nu i januari och är väl värd att lyssnas på. Deras röster och dova och ungdomliga och jag tycker att rösterna passar in i de låtar de sjunger. Det känns mycket genomarbetat.

Något som jag tycker är värt att nämna i denna text är att de har uppmärksammad musik för både film och inom TV generellt. Deras låtar har blivit omskrivna i Zombieland (Sony Pictures), Nick och Norah oändliga spellista (Sony Pictures) How I Met Your Mother (CBS), Scrubs (ABC), 90.210 (CW), Ex lista (CBS) , Jersey Shore (MTV) och Cougar Town (ABC).

Det är en del gitarrspel i låtarna. Jag försöker lyssna efter fler instrument men gitarr är nog den dominerande instrumentet och jag gillar ju att lyssna på gitarrspel. Det finns många olika sätt att spela gitarr på och fast de spelar samma låt så är det olika ackord.

Vill du veta lite mer om dessa killar i bandet Marching Band? Tryck då här!


Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...