torsdag 24 oktober 2013

Vem mördade Olof Palme? Är polisen skyldig trots allt?

Olof Palme blev mördad 1986 efter ett biobesök. Mördaren är ännu inte funnen. Många trodde och tror fortfarande att det var Christer Petersson som var gärningsmannen. Några tror att det är den undre världen som ville åt Olof Palme.

Vad tror jag?

Jag vet inte om jag ska vara ärlig. När Olof Palme mördades så var jag bara 14 år men jag kommer ihåg det som om det var igår. Redan i tidigt stadium så läste jag att det skulle vara Christer som mördade vår statsminister. Det ska ha funnits vittne till att Christer hade stått bredvid vår statsminister men jag var/är skeptisk. Jag trodde inte att det var han. Jag försökte tänka realistiskt.

Mördaren skulle ha sprungit upp för alla de trappsteg som blev mördarens flyktväg. Jag tyckte att det lät osannolikt för Christer kunde inte ha den orken att ta sig upp där osynligt bara för att sedan försvinna bort. Nu när jag är äldre så tycker jag det är ännu mer osannolikt faktiskt.

Jag har trott att mördaren är en lite mer en högre uppsatt person. Någon som kan ha lite makt över händelserna därefter efteråt. Det har ryktats om att någon polis kanske ska ha något med mordet att göra och det har ryktats om maffian (eller hur man ska kalla dom för).

Jag läste och hörde om en intervju som aftonbladet hade gjort. En vapenexpert säger att en polis hade frågat honom om han ville skjuta Olof Palme. Han får leva med sitt beslut sa han men polisen i fråga vill inte kommentera något. Det kan jag ju tycka är lite konstigt. är man oskyldig så är det väl bara att säga det?

Efter mordet så flyttade polisen och när han fick frågan om varför han emigrerade så blev svaret att det hade hon inte med att göra. Varför inte bara säga sanningen? Om det inte var för att han var inblandad i mordet så kunde han väl sagt att han ville bo i ett annat land eller att den platsen var som klippt och skuren för honom?! Vad som helst om han är oskyldig. Så tänker jag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...