måndag 25 november 2013

Alpro recept

Jag har gått ner i vikt! Jag är så glad. Jag har kanske inte gått ner så mycket men jag nöjer mig med det lilla medan jag fortsätter att kämpa på. Mina sockervärden ligger mycket bättre nu sedan jag ändrade om min kost. Jag började med LCHF kuren och sedan blandade jag in 5:2 dieten i det. Nu har jag en blandning av båda kan man säga.

Jag har tagit bort en del produkter som ris, pasta och potatis. Jag äter det någon gång ibland men jag försöker låta bli. Mitt socker håller sig mycket jämnare då. Sen har jag lagt till grädde och matlagningsgrädde i min mat. Det finns olika varianter att välja på.

Alpro är en variant som man kan ha i stället för grädde. Den är sojabaserad och innehåller 45% mindre fett än många andra matlagningsgrädden. Det är ett tips till dom som vill ha den mindre fettfria varianten. Den är som gjord nästan för att ha i sin tillagning så som soppor och såser. De blir mycket mustigare då. Man kan även använda den till smoothies.

Man blir faktiskt mättare när man har grädde i sin matlagning. Man står sig längre och man slipper gå och småäta. Jag tycker matlagningsgrädde är ett bra alternativ att använda i stället för mjölk till exempel.


Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...