måndag 11 november 2013

Apparna Kalle Anka + och Bamse

Appen Kalle Anka +

Mina barn älskar Disneyapparna i både mobil och Ipad. Speciellt Pontus. Han är fem år gammal och älskar att både spela, måla och lyssna på sagor. I Kalle Anka + så kan barnet se på film och läsa serier.  Det bästa med denna appen är att Kalle Anka serierna är upplästa på svenska.  Jag kan lova att mon femåring sitter gärna vid sin storasysters Ipad för att underhållas av Kalle Anka +

Man kan få obegränsad tillgång till allt som finns i appen men då kostar det pengar. För 49 kr i månaden så får man nya serier att läsa. Det finns olika samlingar som man kan välja. Överst så finns det en bild på olika figurer från Ankeborg och det är serier med dom som man kan läsa om då.



Kategori
Underhållning
Uppdaterad: 31 okt 2013
Version: 1.3
Storlek: 47.7 MB
Språk: Svenska, Bokmål, norska, Danska, Engelska, Isländska, Tyska
Utvecklare: Egmont Fonden
© Egmont Kids Media
Åldersgräns 4+











Det finns massor här tycker jag som man kan göra och för min del så är det värt pengarna för min son verkligen älskar denna app. Inte bara min ena son utan även de andra barnen. Man måste själv starta en löpande abonnemang för det är inget som kommer automatiskt. Det tycker jag är suveränt faktiskt.

Vill du läsa mer om Kalle Anka + appen så gör du det här


Appen Bamse

Sen har vi appen om världens starkaste björn, nämligen Bamse. Den finns till både Iphone och Ipad. Jag laddade ner appen och Pontus har suttit där och spelat för fullt. Musiken hör man hela tiden här hemma nu. Men man kan göra mer än att lyssna på musik. Man kan hälsa på Lille Skutt och se på film där. Hos Bamse blir det musik och hos Skalman så kan man läsa böcker :-)

  • Kategori: Underhållning
  • Uppdaterad: 8 okt 2013
  • Version: 1.1.0
  • Storlek: 117 MB
  • Språk: Engelska
  • Utvecklare: Egmont Karnan AB
  • © Egmont Karnan AB
  • Åldersgräns 4+



Appen är gratis men vill man så kan man köpa till filmer, musik, pussel och böcker. Det finns en barnspärr så barnen kan själva inte köpa och ladda ner. Ett råd är att uppdatera appen då det kommer släppas nytt innehåll lite då och då.

Vill du läsa mer om appen Bamse så gör du det här.

Innan jag skaffade Iphone så förstod jag aldrig varför appar skulle vara så bra för. Nu har jag Iphone i ett år och jag älskar de olika apparna man kan ladda ner. Det finns många appar som hjälper en som tex GPS. Dessa som jag precis har skrivit om hjälper mig mycket när vi är ute och kör en längre sträcka. Jag ger mobilen till barnet som har lite svårt för att sitta stilla :-) Sen blir det inga problem för mitt barn att åka långt.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...