fredag 15 november 2013

kbt psykolog stockholm

Jag surfade runt och hamnade på en sida om Kognitivt beteendeterapi, eller KBT som det även kallas. Det är ett samlingsnamn för olika former av psykoterapi med utgångspunkt i kognitiv psykologi och inlärningspsykologi. Det är många fina ord men alla vet inte vad de betyder.

Det är bra att KBT finns och det borde finnas överallt faktiskt. Det gör kanske det men jag tror ändå att många måste färdas för att komma till någon som arbetar inom detta område. Nu pratar jag inte om några km eller några mil utan flera mil. Jag tänker på dom som inte har körkort.

Jag tror att många fler hade tagit itu med sitt mående på ett bättre sätt om det hade funnits fler möjligheter och KBT inom mer rimligt avstånd. Ibland är det bättre att bo i lite större städer för där finns fler att välja på och möjligheterna är nog lite större där, som till exempel i Stockholm. Det är en storstad och där borde finnas en hel del hjälp att få där.


Det var mina tankar om detta ämne. Bor du i Stockholm och har egna tankar om det och vill läsa lite mer om det så surfa gärna in på länken här bredvid - kbt psykolog stockholm

Intressant?

1 kommentar:

  1. Sjubarnsmamman, tack för tipset, jag tycker också att kbt är bra, har hjälpt mig en hel del. Är nu hos Psykologa, som är också en psykolog i stockholm. Bra handledande och bra samtal, det är en resa helt enkelt för må bättre och för att kunna ta hand om sitt liv på ett bättre sätt. Ha en underbar dag!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...