lördag 21 december 2013

Att mäta ljudnivån

Vaknade i morse och kände mig utvilad, trots all arbete jag gjorde hemma igår. Skönt. Nu sitter jag med fyra barn vakna och två sover fortfarande. Robin har sin flickvän hemma så de är egentligen tre som sover fortfarande.

När man är så här många så tror många att ljudnivån är på topp här hemma. Tänk så rätt dom kan ha ibland :-) Men oftast så är det faktiskt rätt så lugnt ändå. Men de gånger då ljudnivån är på max så skulle man vilja  mäta styrkan faktiskt. Den kan nog vara rätt så hör haha

Varför jag kom in på ljudnivån nu är för att jag hamnade på sidan comfort-control.se. Där har de ljudmätare och det skulle varit roligt och veta hur högt man kommer upp i här hemma en helt vanlig vardag haha. Priserna var inte så värst roliga men de kostar nog så mycket överallt.

Jag undrar vad som är normalt när det gäller ljudnivån i ett vanligt hem? Nu börjar jag dra iväg i mina funderingar men det skulle vara roligt och veta.

Nej nu ska jag fortsätta mysa med barnen. Ha en fin dag.

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv Sjubarnsmamma

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...