måndag 2 december 2013

Handplockade och odlade smycken: Mesenso.se

Jag håller på med mina julklappsinköp. Några gör jag själv och det är rätt så bra. Inte bara pengamässigt utan jag får något att göra förutom all städ och tvätt. Smycken började jag göra efter pappas bortgång sommaren 2011. Det blev lite som terapi kan man säga. Det är rätt så roligt att det blev just smycken för jag har nästan aldrig själv egna på mig. Men det är roligt att göra dom och det är roligt att kunna glädja andra med dom.

Fast jag gör egna smycken så brukar jag även köpa ute på nätet. Speciellt om de har bra priser och naturligtvis om de rear ut. Många har handplockade odlade smycken och det är rätt så intressant och läsa om det faktiskt. Innan jag själv började med att göra smycken så visste jag inte ens hälften av vad jag vet idag. Hos mesenso.se kan ni läsa mer om handplockade och odlade pärlor och smycken.

Det finns en hel del att tänka på när man gör egna smycken. Det är inte bara att sätta sig ner och arbeta ihop ett armband. Nej man måste ha rätt verktyg till exempel Rätt material, helst då nickelfritt. Det är inte alla som tål nickel. Jag är en bland dom.

Ibland när man tänker på det jobb man lägger ner på att göra smycken så kan jag tänka ibland att det hade varit lättare att beställa ett av någon annan, men det är roligare att ge bort något som man själv har gjort. Dock så kan man ramla över  någon sida som har bra priser och rabatter. Då kan man lika bra unna sig det :-)
.
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...