torsdag 26 december 2013

Köpcentrumet Fältöversten

Det är mellandagsrea lite överallt nu och jag har bestämt mig för att inte gå ut och kika på den. Tänk så mycket pengar jag sparar nu i stället när jag blir hemma?! :-)

Jag gillar att fönstershoppa men ibland så handlar jag med. Det är svårt att inte göra det när man stöter på¨något fint och billigt. Jag gillar gallerior där det finns många affärer under ett och samma tak. Man slipper springa från trottoar till trottoar utan man har allt samlat på ett och samma ställe.

Vi har pratat om att åka till Stockholm med barnen och där har de köpcenter Fältöversten som ligger på Östermalms. De har ca 5,5 miljoner besökare varje år och det är ju inte så lite. Jag tycker den siffran säger en del om själva köpcentret faktiskt. 

De har Gameshop och där kommer mina söner stå och hänga förmodligen. Ja om de inte är på Intersport. Döttrarna kommer att vara på The Body Shop och sambon på Kjell&Company. Själv kommer jag nog vara på Cervera eller på H&M.

Utbudet är rätt så stort med andra ord och åker vi ändå till Stockholm så måste vi ju bara in här och kika. Man behöver inte alltid behöva ha något utan att bara komma ut och se andra folk är roligt. Man kan ta en fika och bara ta dagen som den kommer.

Kanske får man för sig så där i sista minuten att man vill klippa sig. I alla fall topparna. möjligheten finns här. Jag har gjort det en gång. Fick ett sådant infall i ett annat köpcentrum och det blev lyckat fast det var ett infall bara så där.

Gillar ni köpcentrum? Vilka har ni varit på och vad tyckte ni?

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv Sjubarnsmamma

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...