tisdag 10 december 2013

Läxhjälp via internet

När jag var barn och kom efter i skolan så blev man hemskickad med extra uppgifter. Det hjälpte inte så där jättebra för man förstod ju inte mer för det. Någon förklaring var inte alltid det första man fick. Jag vet att jag fick göra läxan på fritids när jag kom dit men det var ingen lärare som visste vad vi skulle göra.

Nu går mina barn i skolan och där har de läxhjälp efter skoltid och då har de en lärare som finns till hands. De har det två gånger i veckan och jag tycker det är bra för kommer man back så är det svårt att ta igen det för medan man tar igen det man har missat så får man nytt som man ska ta till sig.

Nu finns det även läxhjälp att få via internet. Det kan ju vara en superbra idé för många ungdomar sitter ju hellre vid datorn och medan de gör det så kan de göra lite nytta för sig själva med. Hur fungerar det då tänker kanske en del nu. Jo barnet får kontinuerlig läxhjälp eller punktinsatser. De får hjälp med alla ämnen och de får lära sig en studieteknik. Detta sker hemma hos barnet eller på ett bibliotek nära. Visst låter det bra? Det är i alla fall värt att testa det tycker jag.

Jag vet när jag själv kom efter i skolan. jag tyckte att jag var dum i huvudet som inte förstod och till sist tyckte jag att alla andra också tyckte så. Därför är det viktigt att fånga upp eleven innan det går så långt!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...