onsdag 11 december 2013

Vilket rännande :-)


Idag har jag varit flitig fast jag är förkyld. Jag började dagen med att lämna barnen tillsammans med Fredrik. Sen åt jag frukost och hur jag än försökte hålla mig vaken så kunde jag inte det. Jag däckade totalt. Förkylningen sätter sina spår i kroppen och ju äldre man blir ju mer känner man av det.

Jag vaknade två timmar senare och försökte piggna till. Gick iväg och hämtade dottern på skolan och tog henne till tandläkaren. Jag följde henne tillbaka och sedan tittade jag efter lucialinne och linne till en stjärngosse. Det utan resultat. Det fanns ingenstans. varken på leksaksaffären,  Ria eller Kupan. Netto hade inte fått in några alls i år.

Jag messade till Fredrik och han sa att han hade sett en oöppnad förpackning nere i källaren. Jag ner och kikade och fann en i hennes storlek. Kom på att det var det linnet som vi köpte förra året som hon inte behövde. Ibland har man flyt.

Nu var det bara Benjamin kvar och det var värre det. Men jag var tvungen att ta en paus faktiskt så det blev lite kaffe hemma och varvade ner en timme. Sedan gick jag och Maria till ÖK hallen. De hade lucialinnen till bra priser. Men det är ju inte samma sorts linne som till en stjärngosse. Jag har symaskin så jag tänkte att jag kan fixa till det så det ser ut som till en kille, men ville kolla ICA först.

Vi gick bort till Fredrik så han bjöd på kaffe. Han var så snäll och bjöd på det om jag hade lussekatter med :-) Vi pratade en stund och sedan var det dags för mig att gå för jag skulle till doktorn. Väl där så satt jag och väntade nästan 30 minuter innan jag fick komma in. De håller verkligen tiden innan 30 min väntetid går så de slipper ge mina pengar tillbaka.

Min doktor är suverän. Hon är så bra. Hon kollar precis allt. Det blev en årlig besiktning kan man säga. Hon lyssnade på hjärta och lungor. Puls och blodtryck. Hon kollade mina fötter och kollade så jag inte hade några sår. Det är viktigt om man är diabetiker.

Jag ska ta blodprover nästa vecka och lämna ett urinprov. Två omgångar nu så har det visat sig vara blod i urinen och jag hade 3+ i socker i urinen. Jag tycker det är konstigt då mitt socker inte har legat så högt. Men sen o andra sidan så vet jag inte om det är inom en viss tid de tar det på. Jag har ju haft högt innan. Hur som helst så ska de kolla det nästa vecka.

Innan hade jag höga blodfetter men det var bra nu. Hon frågade om mitt mående i allmänhet. Då tänker hon på mitt psyke. Jag har ju depression i bakgrunden och tar tabletter för det. Men jag mår bra som det är nu. Jag har lärt mig att bara ta på mig sådant som jag klarar av.

Efter besiktningen av mig så mötte vi upp Stéphanie och Pontus och vi gick och hämtade upp Hampus. När han fick veta att vi skulle till bokaffären så sa han: Du ska alltid in där och titta. 
Ja jag älskar bokhandeln faktiskt :-) Det finns mycket där inne och titta på. Men denna gången var jag där inne för att se om de hade någon dräkt till Benjamin som ska vara stjärngosse på fredag.

Innan vi kom fram till bokhandeln så blev det en liten dialog

Pontus: Varför röker du? (Han frågar maria)
Maria: Jag vet inte. Jag vet att det är jättedumt men jag vet inte. (kanske inte ordagrant så men i stil med detta)
Hampus: Vill du dö?

Jag försöker vara smart och dra en parallell handling som Hampus brukar göra. Tänkte att han kan relatera till det då.

Jag: Du vet när du blir arg Hampus så brukar du ju slänga din surfplatta i bordet. Du gör ju det ibland och du vill ju inte att den ska gå i sönder. Ibland gör man saker som man inte alltid kan förklara.

Hampus: Det är ju en sak. Det är ett liv (han pekar mot Maria)


Ja vad ska man säga? Min son är otroligt smart. Visst är det stor skillnad och där fick jag för att jag försökte förklara för ett litet barn. Sen skulle det visa sig att han var förståndigare än så.  

Det är inte bara ibland som ett barn är smartare än oss vuxna. Varför behåller vi inte den smartheten för?

De hade inget men jag tittade på alternativt på olika papper som man kanske kunde göra en mössa eller hatt på. Vi gick vidare till blomsteraffärerna och frågade om de hade en träpinne som man kunde ha till stjärnan. Sen in på Netto och handlade och vidare upp till ICA.

Där hittade jag ett linne till Benjamin för 69 kr. De hade även hatten och stjärnan men den som de hade hängt upp var den siste. Jag tar den sa jag men det fanns ju inget pris på den och han killen visste inte vad han skulle ta för den. Jag ville inte verka desperat för då kanske priset blev högre än vad jag ville ge.

Men du kan väl ta ett pris för den sa jag. Han stod och tittade och sa 20 kr. Taget sa jag och tog den innan han ändrade sig. Jag var verkligen desperat kan jag säga. Jag ska jobba i morgon och har inte tid att hitta något då och på fredag är det dags att titta på luciatåget. Jag ska se på tre stycken :-) Först ut är tvillingarna som ska gå kl 8:30. Snabbt upp till sporthallen och titta på Stéphanies och sedan 15:30 är det dags för Pontus på dagis.

Efter ICA så gick vi hem. Kl var då cirka 17:30. Jag hade då varit ute sedan 11:30 cirka. Men det gav resultat då jag nästan har gjort av med 700 kalorier bara på att ränna i stan och leta efter luciakläder :-)

Jag fixade mat till familjen och de har ätit och det är undanplockat. Jag har hunnit med att storstäda köket. Har dock lite kvar men jag är nöjd med dagen :-)

Ni får ha en fin kväll.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...