torsdag 12 december 2013

Skor på .footway.se

Nu har jag handlat in skor till alla barnen. Nu är det bara jag kvar. Det är svårare än vad jag trodde faktiskt. Jag vill ju ha som barnen. En snygg sko som ska vara bekväm att gå i. Jag vill ha en stövel denna gången tror jag. Förra vintern hade jag en känga och den var bra men jag vill ha någon som går upp lite.

Jag snubblade över en sida som hade flera olika sorters skor och där fanns det ett par stövlar som jag fastnade för. Ett par vita med syntet och gummi. De går upp lite över vaderna med.

Ni ser bilden till vänster? Det är den. Visst är den snygg? Jag vet ju att vitt kanske inte är den bästa färgen men de var så snygga.

Jag hittade ett par liknande stövlar i en mataffär i Kalmar och den var billigare i pris men jag tror faktiskt inte att den har samma kvalité som denna.

Nu menar jag inte att dyrare är bäst men den ser mycket bättre ut. Jag tycker om hur sulorna är på denna skon. Den går upp lite framtill. Den är alltså inte helt platt och det ska vara bra för ryggen.

Den skon som var i mataffären i Kalmar var rak på fotsulan så det är mycket därför jag också tror att denna sko skulle falla mig bättre i smaken.

Det är egentligen samma problem varje år. Man ska ha tag på skor och de är alltid slutsålda när man kommer till affären. Naturligtvis så har man ju väntat för länge. Nu denna gången var jag ut i rättan tid när det gällde barnens skor, men naturligtvis inte till  mig själv.

Butiken som har dessa vita stövlarna har så många andra fina skor med så jag ska kika runt lite till men jag fastnade för dessa. Visst är det skönare med en varm stövel som går upp lite än en sko som slutar vid ankeln? Jag tror det. Därför väljer jag en stövel i år.

Vad gillar du själv för skor? Föredrar du sko, känga eller en stövel? Någon speciell färg som du vill ha?

Min stora dotter vill ha stövlar men de ska helst vara längre än dom på bilden så det är inte lönt att köpa sådana till henne. Min yngsta dotter vill ha mitt emellan så hon hade nog velat ha denna. Ska kanske beställa ett par till henne med? Vi har ju inte samma storlek så det hade ju varit enkelt att hitta sina egna.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...